cinta !

by - Tuesday, October 14, 2014

assalamualaikum.. hello people !

what now ? aha. let's give a shot . ecewah. 

sebenarnya . ketang ketung ~ after dinner tadi. duduk melepap depan tv mcm biasa . 

tengah duduk sambil menekan perut * bukan sebab nak kentut * tp sebab sakit perut :)



tiba-tiba ~~

ustaz Kazim Elias muncul !!! 

beliau membiacarakan perihal CINTA ....

aku cuma nak berkongsi sikit lah ye. Beliau bertanya " apa itu cinta ? masa belajar bercinta. cinta itu ialah tatkala dua hati menjadi satu . cinta itu tak semestinya bersatu . tak semestinya hidup bersama . cinta itu ialah bila kita nak orang yang kita sayang bahagia walaupun dia tak bersama kita. haaaa. itu dinamakan CINTA"


tu apa yang ustaz Kazim Elias bicarakan...

*bunyi fon*

si arjuna angkat fon " hello sayang . abang tengah main bola. tadi amek penalti . kenapa ye sayang ?"
ustaz Kazim cakap. nampak beno menipunya. hahahaha

si makwe ckp "ada ustaz masuk meminang. apa kita nak buat ni. Ropeah punya mak setuju . ayah pun sama . mcm mana ni"

................................................................................................

ok . aku pendekkan cerita. ustaz yang masuk meminang si Peah tu cukup dari segi agama & harta. haaaaa. si lelaki pula lepaskan si perempuan sebab dia tau lelaki yang meminang si Peah itu merupakan lelaki hebat. dia nak Peah bahagia . inilah dinamakan cinta.



bak kata ustaz Kazim Elias ... " kalau kita sayang seseorang... tapi kita tahu ada orang lebih baik dari kita. lebih handal ilmu agama dari kita & lebih berharta dari kita nak kan kekasih kita . kita kena pastikan dia bahagia . biar dia dengan orang tu asal dia bahagia . sebab orang tu jauh lebih hebat . itu lah sebenarnya CINTA" 




..............................................................................................



zaman sekarang. bukan senang kan dan bukan semua orang sanggup buat macam tu sebab semua orang zaman sekarang jenis yang memperjuangkan cinta dia. fight someone if you really love them . itu yang terjadi dalam fenomena zaman sekarang. 





L.OV.E


tears drop 
laugh burst
heart pounding 
dream keep on haunting
desire everywhere
vibes gonna always be there


this is what we call as a LOVE

-aienal mardhia ab rahman-


ok. sempat aku coret sikit apa yg terlintas kat otak about LOVE . 


and yeah .. sebenarnya aku cuma nak tegaskan . apa sekali pun prinsip kita..
ingat satu benda. cinta itu ada di mana mana . jangan terlalu membenci. takut kelak jatuh cinta. jangan terlalu sayang . takut kelak menjadi lawan . ;)


goodnight my foster people . xoxo !

You May Also Like

4 cotcet